بزرگ ترين کار نهضت اسلامي در ايران


 





 
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند:
بزرگ ترين کاري که نهضت اسلامي در ايران انجام داد، تلنگر زدن به ما ايراني ها بود تا از خواب غفلت و بي تفاوتي و بي اعتنايي به آينده خراج شويم. سعيد در گلستان -داستان دوم يا سوم باب اول- حکايت مجموعه ي دزداني را ذکر مي کند؛ مي گويد اين ها مي خواستند به افرادي حمله کنند؛ اما «اولين دشمني ه بر ايشان تاخت، خواب بود»؛ قبل از اين که دشمن بيروني بيايد، يک دشمن از درون خودشان بر آن ها غلبه کرد؛ آن دشمن عبارت بود از خواب. ما خواب بوديم، انقلاب ما را بيدار کرد.
من خودم وقتي از سه هزار و صدسال تاريخ همدان ياد مي کنم، احساس افتخار مي کنم. همدان خانه ي من هم هست. سه هزارو صد سال شهري سر پا بماند، آدم احساس افتخار مي کند؛ اما اين يک بعد قضيه است. بعد ديگر قضيه اين است که در اين سه هزار و صد سال تاريخ ايران - که نماد آن، همدان است- ما مردم ايران آيا آن چنان که پيغمبران الهي و اديان الهي و بعثت الهي از انسان خواسته است، برسرنوشت خود حاکم بوده ايم؟ خودمان را يافته ايم؟ براي آينده ي خودمان طراحي کرده ايم؟ بهترين دوره هاي اين تاريخ طولاني و کهن، دوره هايي است که پادشاه ديکتاتور با عرضه اي سرکار بوده؛ او براي ما تصميم گرفته؛ او براي ما آينده را طراحي کرده؛ او کشور گشايي کرده.

ملت ايران به عنوان يک ملت و يک مجموعه، تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي فرصت و مهلت اين را نيافت که براي خود چشم اندازي تعريف کند؛ آن چشم انداز را انتخاب کند؛ براي آن چشم انداز برنامه ريزي کند و به سوي آن چشم انداز حرکت کند. تا چشم انداز را براي خود تعريف نکنيم، هيچ کار درستي صورت نخواهد گرفت - همه اش روزمرگي است- بعد از آن که تعريف کرديم، اگر برنامه ريزي نکنيم، کار بي برنامه به سامان نخواهد رسيد. بعد از آن که برنامه ريزي کرديم، اگر همت نکنيم، حرکت نکنيم، ذهن و عضلات و جسم خود را به تعب نيندازيم و راه نيفتيم، به مقصد نخواهيم رسيد؛ اين ها لازم است.(1)

پي‌نوشت‌ها:
 

1-بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار جوانان، اساتيد، معلمان و دانشجويان دانشگاه هاي استان همدان، 17/4/1383
 

منبع: www.khamenei.ir